Tööinspektsiooni iseteenindus on saanud olulise täienduse uue mooduli näol, mis muudab tööandjate ja töötervishoiuteenuse osutajate (TTO) omavahelise infovahetuse mugavamaks ja efektiivsemaks. Tööandjatel on nüüdsest võimalus anda TTO-dele ligipääs oma ettevõtte andmetele, mis on vajalikud töötajate tervisekontrolli korraldamiseks või töötervishoiu olukorra analüüsiks. See kaotab vajaduse igapäevase meilivahetuse järele – piisab ligipääsu andmisest Tööinspektsiooni iseteeninduses.

Tööinspektsiooni iseteenindus

Töötervishoiuteenuse osutajad saavad iseteeninduses teha ka ettepanekuid ettevõtte töökeskkonna parendamiseks, mille saab tööandja oma tegevuskavasse lisada. Oluline on märkida, et isikuandmete kaitse on põhjalikult tagatud – töötervishoiuarst näeb töötajate andmeid üksnes siis, kui talle on antud vastav ligipääs. Ligipääsu haldamine on täielikult tööandja kontrolli all.

Ligipääsu TTO-le saab anda ettevõtte esindaja, näiteks juhatuse liige, logides sisse iseteenindus.ti.ee. Seejärel tuleb valida tervisekontrollide sektsioon ja vajutada „Lisa ligipääs“.

Täieliku ligipääsuga näeb töötervishoiuteenuse osutaja järgmiseid andmeid:

  • Ettevõtte üldandmed, sealhulgas aadress, kontaktisikud, töötajate arv ja ametikohad.
  • Töökeskkonna kirjeldused ja tegevuskohad.
  • Tööõnnetused, kutsehaigused ja tööst põhjustatud haigestumised viimase viie aasta jooksul.
  • Tööinspektsiooni ettekirjutused viimase viie aasta jooksul.
  • Tööandja poolt esitatud kehtivad riskianalüüsid.

Lisaks on olemas ka piiratud ligipääsu valik, millega antakse potentsiaalsetele partneritele piiratud ligipääs, mille alusel saab töötervishoiuteenuse osutaja tutvuda tööandja andmetega ning koostada vastava pakkumise.

Soovi korral saab ligipääsu anda ka tähtajaliselt, näiteks lepinguperioodiks. Tähtaega saab vabalt muuta ja pikendada.

Tööinspektsiooni iseteenindust arendatakse jooksvalt ning iga arenduse eesmärgiks on pakkuda veelgi tõhusamat töökeskkonna tervise ja ohutuse kontrolli.

Tööinspektsiooni iseteeninduse uus lahendus lihtsustab ja kiirendab töötervishoiuteenuste korraldamist. Tööandjad ja töötervishoiuteenuse osutajad saavad vajalikud andmed kätte kiiresti ja mugavalt, mis aitab parandada töökeskkonna ohutust ja töötajate tervist. Väheneb bürokraatia ja ajakulukas meilivahetus, võimaldades keskenduda olulisematele töökeskkonna ja tervishoiu küsimustele.

Lisainfo ja vastused korduma kippuvatele küsimustele leiate siit.

Tööinspektsiooni iseteenindust arendab Tööinspektsioon koostöös Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskusega (TEHIK) ning arenduspartnerite Trinidad Wisemani ja TripleDeviga.
Tööinspektsiooni iseteeninduse arendamist finantseeritakse Euroopa Sotsiaalfond+ (ESF+) toetuse andmise tingimustel „Töötervishoidu ja -ohutust väärtustava töökeskkonna arendamine“ 2021-2027.

 

Tööinspektsiooni pressiteade 11.10.2024