Oleme siia koondanud levinumad küsimused ja vastused patsiendiportaali kasutamise kohta.

Kust ma leian infot tervisetõendi ja tervisedeklaratsiooni kohta?

Kogu info leiad siit: Tervisetõend ja tervisedeklaratsioon | TEHIK

Kuidas ma saan patsiendiportaali siseneda?

Tervise infosüsteemi patsiendiportaali sisenemisel on hädavajalik kasutada üldtuntud turvalist autentimisvahendit, millega tehtud autentimised ja digiallkirjad oleksid hiljem universaalselt (iga osapoole jaoks) kontrollitavad. Sellised turvalised autentimisvahendid on Eestis ID kaart, ID-kaardi duplikaat digi-ID, mobiil-ID ja Smart ID. 

Käisin täna arsti juures, aga patsiendiportaalis ei ole sellekohast dokumenti. Miks?

Patsiendiportaalist leiad oma ravidokumendid juhul, kui sinu raviarst on need tervise infosüsteemi edastanud. Andmed ravi kohta tuleb saata 5 tööpäeva jooksul peale haiglaravi lõppu või 1 tööpäeva jooksul arvates ambulatoorse ravi lõppemist. Kui sa ei leia patsiendiportaalist oma ravidokumente, siis palu raviarstil need edastada.

Olen korduvalt erinevaid arste külastanud, aga patsiendiportaalis ei ole selle kohta ühtki dokumenti. Miks?

Raviasutustel on kohustus edastada patsientide raviandmed tervise infosüsteemi. Varasemate dokumentide kättesaadavus sõltub sellest, millal raviasutused tervise infosüsteemiga liidestusid. Enne liidestumist koostatud dokumentide tagantjärgi saatmine pole nõutav, varasemate andmete teadasaamiseks pöördu palun konkreetse raviasutuse poole. 

Kui proovin siseneda patsiendiportaali, tuleb teade, et veebilehte pole võimalik kuvada. Miks?

Abi võib olla veateatega lehekülje värskendamisest vajutades “Refresh” nuppu, proovida kasutada teist brauserit või inkognito/private režiimi. Probleemide püsimisel pöördu abi@tehik.ee.

Kust ma leian info, kes ja millal minu andmeid on vaadanud?

Iga tervise infosüsteemis oleva dokumendi vaatamise kohta jääb infosüsteemi unikaalne logikirje, mis on nähtav riiklikku patsiendiportaali kaudu (nende nägemiseks vajutad patsiendiportaali sisenemise järel leitavale kastile „Logiraamat“). Logikirje võimaldab tuvastada dokumentide vaatajad ja vaatamise aja. Patsiendiportaali sisse logides on võimalik logiraamatust vaadata infot, kes ja millal on sinu andmeid vaadanud. Täpsema otsingu jaoks kasuta otsingut ja ajavahemikku, sest mitme aasta omasid see korraga ei näita.

Kas arst saab minu andmeid vaadata?

Arstid saavad sinule koostatud retseptide ning apteegist välja ostetud ravimite kohta informatsiooni Eesti Haigekassa hallatavast retseptikeskusest. Lisaks on arstidel ning sinu esindajatel võimalik näha teatud retseptide infot ka tervise infosüsteemi kogutavatest andmetest (näiteks aegkriitilised andmed).

Kas saan anda volituse andmete vaatamiseks?

Sul on soovi korral võimalus riiklikus patsiendiportaalis määrata endale esindajaid valides "minu andmed":

  • Täieõiguslik esindaja

    Kui annad esindajale täieõigusliku esindaja staatuse, siis saab ta vaadata kõiki sinu andmeid (v.a. aegkriitilised andmed ja sinu poolt esindajale suletud dokumendid) ja teha kõiki toiminguid sinu eest (uuendada sinu isikuandmeid, sulgeda arstile üksikuid dokumente või kogu terviseloo, teha tahteavaldusi).

  • Vaatamisõiguslik esindaja

    Kui määrad esindajale vaid vaatamisõigusliku esindaja staatuse, siis saab ta patsiendiportaali kaudu näha Sinu andmeid (sarnaselt täieõiguslikule esindajale), kuid ta ei saa teha Sinu eest ühtki toimingut.

  • Retseptiõiguslik esindaja

    Oma esindajale on võimalik anda retseptiõigusliku esindaja staatus. Sellise staatusega esindaja ei näe Sinu andmeid patsiendiportaalis, kuid tal on õigus sulle apteegist osta digiretseptiga välja kirjutatud ravimeid.

  • Vaatamisõiguslik ja retseptiõiguslik esindaja

    Esindaja, kellele annad vaatamisõigusliku ja retseptiõigusliku esindaja staatuse, saab näha sinu andmeid, kuid ei saa neid muuta. Lisaks on sellisel esindajal õigus sinu asemel apteegist välja osta sulle digiretseptiga välja kirjutatud ravimeid. 
    Retseptide vaatamise logikirjeid ei ole veel võimalik patsiendiportaali kaudu leida. Tulevikus on plaanis kasutajamugavust silmas pidades arendada välja võimalus jälgida retseptide vaatamisi ka patsiendiportaali logiraamatus. Praegu on sul võimalus näha retseptide vaatamise kirjeid riigiportaalist www.eesti.ee

Kuidas ma saan patsiendiportaalis enda terviseandmed arstile sulgeda?

Patsiendiportaali sisenemisel vajuta „Terviseandmed“ tühjale alale ja liikudes lehekülje lõppu “Vajuta siia, et sulgeda kogu digilugu”.

Pane tähele! Enne terviseloo sulgemist arstile kaalu hoolikalt, kas sa tõesti soovid seda teha. Terviseloo arstile sulgemise järel ei näe arstid enam sinu kohta tervise infosüsteemis olevaid meditsiinidokumente ega aegkriitilisi andmeid ning selle tagajärjel võimaliku ravikvaliteedi halvenemise eest võtad vastutuse andmete sulgemisega enda peale. Terviseandmete sulgemisel ei ole võimalik saatekirjaga registratuuris broneerida eriarsti vastuvõtule aega.