HOIA on koostöös parimate era- ja riigisektori tarkvaraekspertide sündinud mobiilirakendus, mis aitab teavitada inimesi, kui neil on olnud lähikontakt koroonaviirusesse nakatunuga. TEHIK tegeleb HOIA majutuse ja haldusega ning pakub kasutajatuge.

 

Kuidas HOIA töötab?

Rakendust kasutavad telefonid registreerivad läheduses asuvate teiste telefonide Bluetooth signaalide olemasolu. Kui signaal on piisavalt lähedal ja selle kestvus piisavalt pikk, siis salvestub nende telefoni lähikontakti anonüümne kood. Kui nüüd inimene kinnitab oma nakkuse HOIA äpis, siis laetakse tema seadme anonüümsed koodid kesksesse serverisse, kust kõik kasutajad saavad need alla laadida. Anonüümse koodi põhjal ei ole inimest võimalik tuvastada. Kasutaja telefon võrdleb, kas haige anonüümne kood ühtib mõne koodiga, mis on tema telefoni varem talletunud. Kui jah, loetakse kasutaja lähikontaktseks ja ta saab vastava teavituse koos tegevusjuhistega. Kasutaja ei saa teada, kes oli see nakatunu, kellega ta kokku puutus, ega ka muud infot, mis võimaldaks nakatunut kaudselt tuvastada.

Milleks vajalik?

HOIA on oluline abimeede koroonaviiruse leviku tõkestamisel. Terviseametil või inimesel endal on väga keeruline tuvastada kõiki inimesi, kellega ta kokku on puutunud ja kes võisid olla COVID-19 nakatunud. HOIA on tehnoloogiline abimees, kes inimest teavitab, kui ta ohus on.

Viimased arengud

HOIA on enim alla laaditud rakendus Eesti ajaloos, mis kogus esimese nelja kuuga enam kui 200 000 kasutajat. Järgmine suurem samm HOIA tulevikus on piiriülene andmevahetus, et äpp saaks andmeid vahetada ka teiste sarnaste Euroopa Liidu rakendustega. Samuti jätkatakse teavitustööga, et veelgi suurem hulk Eesti inimesi äpi kasutusele võtaks.

Kes rakenduse arendusse panustasid?

  • Sotsiaalministeerium
  • Terviseamet
  • Bytelogics
  • Fujitsu
  • ASA
  • Guardtime
  • Fob Solutions
  • Mooncascade
  • Icefire
  • Cybernetica
  • HEISI
  • Mobilab
  • Velvet